Kolejka jabłonowsko-karczewska - uruchomiona została w 1900 roku na odcinku z Jabłonny do Wawra. W roku 1914 została rozbudowana do Karczewa i Otwocka. Zlikwidowana już po wojnie, odcinek do Otwocka w 1952 r., a do Jabłonny w 1956 r.
Fort Śliwicki - odgałęzienie kolejki do fortu, skład złożony z wagonów towarowych z przeznaczeniem dla wojska.
Jechałem tą kolejką! Jako siedmiolatek. 31 lipca 1944 wracałem z rodziną ze Świdra, z wakacji do Warszawy. Nie skorzystaliśmy z kolejki elektrycznej, bo wracaliśmy z materacami, łóżkami i innym wakacyjnym wyposażeniem. Udało się zdążyć akurat na Powstanie...
A co do śladów, to filip ma rację: przy ulicy Mrówczej (niedaleko skrzyżowania ze Zwoleńską) jest mały budyneczek z wyraźnym "stacyjnym" napisem MIĘDZYLESIE
Autor informuje, że w rubryce Opinie znajdują się uwagi i spostrzeżenia nadesłane przez internautów odwiedzających stronę. Za ich treść autor nie ponosi odpowiedzialności.