Kolejka jabłonowsko-karczewska - uruchomiona została w 1900 roku na odcinku z Jabłonny do Wawra. W roku 1914 została rozbudowana do Karczewa i Otwocka. Zlikwidowana już po wojnie, odcinek do Otwocka w 1952 r., a do Jabłonny w 1956 r.
Fragment toru kolejki w pobliżu stacji "Most", w oddali widoczny most Kierbedzia.
Zdjecie zrobione jest z okolic wejscia do Portu Praskiego, z dzisiejszego Walu Miedzeszynskiego. Niedaleko, po prawej stronie patrzacego zarowno wtedy, jak i dzis ma wylot ulica Szeroka (ks. Klopotowskiego). W centrum kadru, na drugim planie widoczne za zacumowane wzdluz brzegu rzeki sezonowe kapieliska - drewniane konstrukcje, plywajace pomosty z basenem wewnatrz, a zabudowaniami z przebieralniami dookola. BYly tam tez i pomieszczenia mieszkalne dla obslugi. Widoczne sa chyba trzy takie kapieliska - to najblizej mostu Kierbedzia to szkola plywania Kozlowskiego, srodkowe to plywalnia Laskowskich, a najblizej nas - nie wiem. Podobno z uplywem lat zostaly juz tylko dwa, bez tego ostatniego, najblizej nas. Na zime kapieliska holowano i cumowano w Porcie Praskim, a wlasciciele przenosili sie do mieszkan w miescie (Laskowscy - przy Szerokiej 20 m.8). Ja jestem prawnukiem tych Laskowskich, od kapieliska srodkowego. Pierwszy raz widze na oczy zdjecie tych konstrukcji. Dziekuje. P.S. Kolejka dalej przebiegala ulica Grochowska, kolo bazaru Rozyckiego - nawet po tym, jak Targowa i Grochowska zaczely jezdzic tramwaje, jej tory biegly rownolegle, z boku. Moja babcia, ktora ma skonczone 100 lat mieszka do dzis przy Grochowskiej - pokaze Jej zdjecie kapielisk i podziele sie nowymi szczegolami, jesli o jakichs sie dowiem.
Autor informuje, że w rubryce Opinie znajdują się uwagi i spostrzeżenia nadesłane przez internautów odwiedzających stronę. Za ich treść autor nie ponosi odpowiedzialności.