Strona główna / Kolejki Dojazdowe / Kolejka jabłonowsko - karczewska / jabłonowsko-karczewska3
Kolejka jabłonowsko-karczewska - uruchomiona została w 1900 roku na odcinku z Jabłonny do Wawra. W roku 1914 została rozbudowana do Karczewa i Otwocka. Zlikwidowana już po wojnie, odcinek do Otwocka w 1952 r., a do Jabłonny w 1956 r.

 

Fort Śliwicki - odgałęzienie kolejki do fortu, skład złożony z wagonów towarowych z przeznaczeniem dla wojska.

Opinie: + Dodaj 

•  do jacka, Tomasz
•  stacyjka w Karczewie, Edmund
•  Ślady -c.d.
  Śladów jest nieco więcej, opisał je Bogdan Pokropiński w "Kolejce jabłonowskiej" (WKŁ). Pozostały warsztaty i kasa w Karczewie, dworzec w Otwocku, most na Świdrze, stacyjki w Świdrze, Falenicy i Międzylesiu, przyczółek mostku w Aninie oraz dworzec w Wawrze (podobny do otwockiego). Prócz tego wiele otwockich, józefowskich i falenickich ogrodzeń ma do dziś słupki z szyn pozyskanych po likwidacji linii.
W Karczewie na pomniku stoi najbardziej oczywista pamiątka: parowozik, systematycznie odnawiany mimo ataków debili ze sprejami. Akurat ta lokomotywka nigdy nie jeździła na kolejce jabłonowskiej, ale na pomniku prezentuje się pięknie.
  Bogumił, 2012-07-08 14:12
 
•  ślady, Sylwester Jędrzejczak
•  wspomnienie, jacek
 [1] [2]  
 
Autor informuje, że w rubryce Opinie znajdują się uwagi i spostrzeżenia nadesłane przez internautów odwiedzających stronę. Za ich treść autor nie ponosi odpowiedzialności.